Klubbcamp på VT tour Hestehagen
Postet av Porsgrunn Disksportklubb den 26. jun 2026
Under forrige helgs VT Tour på Hestehagen testet vi ut å etablere en klubbcamp. En ide vi har hatt for å bygge tilhørighet i klubben vår, samt serve de som kaster. I tillegg hadde vi noen tanker om at en slik camp ville løfte hele turneringen for alle spillere.
Etter en rask evaluering, gjennomført av oss selv, vil vi kalle dette en stor suksess! Klubben stilte med hele 20 spillere og alle var innom campen. Og noen ble sittende der ganske lenge både før og etter sin runde. Turneringen hadde golfstart, dvs alle starter på hull 1 til ulike tidspunkt, og da kan det fort bli litt liten sosial ramme rundt turneringen. Da alle våre spillere kaster ut til ulike tidspunkt mellom 09.00 og 17.00. Men med denne campen fikk vi virkelig til en sosial ramme. I tillegg til en arena for å dele tips og råd. Noen trengte å få roet sine nerver før utkast, mens andre hadde behov for å dele både gleder og sorger etter runden.
Odd Cato og Helen hadde det såpass trivelig der at på søndagen vartet de opp med sjokolade og annet snack til oss alle😊 Av egen lommebok. Respekt!
Vi hadde tatt med PC’er og hadde en plan om at i rolige perioder kunne vi få gjort unna litt klubbarbeid. Men etter to fulle dager hadde ikke PC’ene vært åpnet. Godt tegn på mye besøk i camp.
Var utrolig gøy å markere oss som klubb på denne måten. Og vi kan dele at det kom mange lengtende blikk fra spillere fra andre klubber😉 Hos oss var alle velkomne, så flere fra andre klubber tok også turen innom for en hyggelig prat.
Vi rigget campen med både kastenett og puttekurver slik at våre spillere hadde gode forhold for oppvarming.
Dette ble såpass stor suksess at vi gjentar dette under VT tour i Stavern 15 og 16. august.
Vi tror spillerne våre satte pris på dette, men var også en meget fornøyelig helg for oss to. Vi fikk pratet med mange av våre spillere i en ellers så hektisk hverdag.
Selv om denne artikkelen omhandler klubbcampen må det absolutt nevnes at det også ble en sportslig suksess. Finn Skrabeklev (MJ18) og Amelia Klevjer(FJ15) Walton vant begge sine klasser. Amelia var riktignok alene i sin klasse, men skal love dere at det var mange der borte som la merke til hennes kasting!
Terje Eriksen tok en sterkt 3. plass i MP40. Også gledelig at vi hadde 4 kastere med i MPO
Vi sees på klubbcamp i Stavern!
Kjetil og Finn Erik
Logg inn for å skrive en kommentar.